نوشته شده توسط : لیلا

تفاوت اصلی لیپوساکشن با لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک سینه به چه صورتی انجام می شود؟

لیپوماتیک سینه برای کاهش میزان چربی در سینه است، اما برای شکم، پهلو، ران و بازو توصیه می‌شود.

لیپوماتیک سینه آقایان به چه شکل انجام می شود؟

لیپوماتیک سینه آقایان یا جراحی ژنیکوماستی، سبب ارتقا ظاهر سینه مردان می‌شود. با این عمل، بافت‌های نرم سینه به‌گونه‌ای که ظاهر نامطلوب نداشته باشد، جراحی می‌شود. عمل بافت غده‌ای سینه که به آن ژنیکوماستی گفته می‌شود، اولین اقدام در فرایند جراحی چربی ناحیه سینه در مردان است. پس از آن، بافت‌های چربی سینه که لیپوماستیا نام دارد برداشت می شود. اگر نیاز بود، پوست اضافی برداشته می‌شود که در نهایت این عمل موجب بالا بردن یا کوچک شدن نوک سینه مردان خواهد شد. مردانی که در بخش سینه‌شان انباشته سینه دارند، می‌توانند این عمل جراحی را انجام دهند.

انجام لیپوماتیک برای چه کسانی مناسب نیست؟

همه‌چیز به نظر و تشخیص علمی پزشک متخصص بستگی دارد. همچنین شرایط بیماران و انتظارات آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. بنابراین بیماران باید در جلسه مشاوره حاضر شوند. در این جلسه، عوارض، خطرات و مراقبت‌های پس از عمل، تشریح می‌شود. گاهی با عکسبرداری از بیمار، تشریح مصور انجام می‌شود. گاهی پیش از انجام عمل لیپوماتیک، پزشک برای فرد آزمایش‌هایی هم تجویز می‌کند.

علاوه‌بر افرادی که دچار چاقی مفرط هستند، بیماران هموفیلی نیز باید از انجام این عمل خودداری کنند. در عمل لیپوماتیک، خون زیادی از شما می‌رود و این، برای بیماران هموفیلی خطرناک است. اگر بیماری عفونی دارید و سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است، از انجام عمل دوری کنید؛ مگر با انجام آزمایش، تشخیص و معاینه پزشک متخصص.

سوالات متداول درباره لیپوساکشن و لیپوماتیک

آیا انجام لیپوماتیک برای کوچک‌کردن سینه بانوان مناسب است؟

جراحی کوچک کردن سینه بانوان (ماموپلاستی) به جراحی و لیفت پوست نیاز دارد؛ بنابراین روش لیپوماتیک که روش غیرتهاجمی محدودی است، کاربرد مطلوبی نخواهد داشت.

چرا پس از انجام عمل لیپوساکشن، دوباره شاهد بازگشت چربی‌ها هستیم؟

عدم رعایت رژیم غذایی سبک و کم‌حجم و ورزش نکردن، معمولا از عوامل اصلی بازگشت چربیِ افرادی است که به‌تازگی عمل لیپوساکشن را انجام داده‌اند. هیچ پزشکی نمی‌تواند، چاق نشدن شما را پس از عمل لیپوماتیک تضمین کند. به‌طور کلی، عمل‌های لاپاراسکوپی که در دنیای پزشکی از نوعِ جراحی غیرتهاجمی به‌شمار می‌روند، روشی با نتایج کوتاه‌مدت است. افزایش وزن بیمار بعد از عمل به خود بیمار و سبک زندگی او بستگی دارد. در واقع عمل‌های این‌چنینی، باعث لاغری فرد می‌شود، اما به‌هیچ‌عنوان، لاغری همیشگی فرد را به‌همراه ندارد.

چربی‌های کدام بخش از بدن را می‌توان با عمل لیپوساکشن برداشت؟

توجه داشته باشید که چربی‌های مقاوم (چربی‌هایی که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی‌روند) را می‌توان از طریق لوله‌های باریک لیپوساکشن خارج کرد و عمل مکش را انجام داد. با این روش، چانه، گونه‌ها، گردن، بازوها، بالای سنیه، شکم و ران و سابق و قورک از جمله بخش‌هایی هستندکه با روش لیپوساکشن می‌توان نسبت به برداشت چربی‌های اضافه اقدام کرد.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی لیپوساکشن یا لیپوماتیک کلیک کنید.

 

 



:: برچسب‌ها: لیپوساکشن , لاغری , لیپوماتیک , زیباچه ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : لیلا

 

ابدومینوپلاستی

 

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی حذف بافت چربی زیر پوست ، سفت کردن پوست افتاده، از بین بردن پوست اضافی و ترمیم و سفت کردن عضلات تغییر شکل یافته است. تفاوت قبل و بعد از عمل جراحی ابدومینوپلاستی فوق العاده واضح است و بیماران از نتیجه عمل بسیار راضی هستند.

کشش و سفت شدن عضلات ضعیف و از بین بردن چربی اضافی و بافت های پوستی باعث ایجاد ظاهری صاف و سفت می شود. وقتی  نظر کسانی که ابدومینوپلاستی انجام دادند خوانده شد ، مشخص شد که علاوه بر داشتن ظاهری شکمی صاف ، چند کیلو وزن نیز کم شده است.

ورزش و رژیم بعد از زایمان در، ناحیه شکم رویای ترسناک زنان است. حرکات کششی شکم پس از زایمان تا حدودی تأثیر می گذارد. استعداد ژنتیکی ، افزایش و کاهش سریع وزن و تغییر شکل شکم بعد از یک سن خاص بعد از ابدومینوپلاستی نتایج بسیار خوبی حاصل می شود. هیچ زخمی در ناحیه شکمی وجود ندارد.

  • بافت چربی اضافی در شکم برداشته می شود.
  • با از بین بردن پوست اضافی، شکم بهبود می یابد
  • ناحیه شکم سفت شده و ظاهر شکمی صاف ایجاد می شود
  • عملیاتی است که اسکار ایجاد نمی کند
  • تحت بیهوشی عمومی انجام می شود
  • بیمار در دو هفته بعد از عمل به زندگی عادی برمی گردد

ابدومینوپلاستی را برای چه افرادی می توان انجام داد؟

  • اضافه وزن بعد از زایمان
  • ترک های بعد از بارداری
  • بافت چربی انباشته شده به دلیل اضافه وزن
  • پوست شکم افتاده
  • تغییر شکل شکم مربوط به سن

هر زنی که به دلیل افزایش و کاهش ناگهانی وزن دچار افتادگی پوست می شود با ابدومینوپلاستی ظاهر شکمی ایده آل را به دست می آورد و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد. اظهار نظر کسانی که  ابدومینوپلاستی دارند کاملاً در این راستا قرار دارد ، اعتماد به نفس بیمار را افزایش می دهد.

نه تنها در زنان، مردان نیز با ابدومینوپلاستی ظاهر شکمی که با ورزش نمی توانند به دست آورند را به دست می آورند. کشش عضلات شکمی یک عمل ۴-۲ ساعته است که بر روی زنان و مردان انجام می شود.

  • عملی است که ظاهر شکمی ایده آل را ایجاد می کند.
  • سبب کاهش سایز می شود
  • افتادگی و تغییر شکل عضلات شکمی اصلاح می شود.
  • ترک و آسیب عضلانی از بین می رود.
  • تحت بیهوشی عمومی  ۴-۲ ساعته انجام می شود.

ابدومینوپلاستی چگونه انجام می شود؟

در نتیجه معاینه فیزیکی مشخص می شود که آیا بیمار برای جراحی ابدومینوپلاستی مناسب است یا خیر. کشش شکم برای کسانی که اخیراً زایمان کرده اند و در آینده نزدیک برای بارداری دوم فکر می کنند توصیه می شود. قبل از عمل:

  • سیگار کشیدن باید ۴ هفته قبل متوقف شود.
  • استفاده از داروهای ضد افسردگی یا داروهای کاهش وزن باید ۳ هفته قبل از عمل قطع شود.
  • در صورت وجود عمل جراحی یا بیماری التهابی ، متخصص باید مطلع شود و در صورت لزوم عمل باید به تعویق بیفتد.
  • افراد دیابتی باید سطح قند خود را تنظیم کرده و سپس عمل جراحی را انجام دهند.

 برای مطالعه مطلب کامل بر روی آبدومینوپلاستی کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: آبدومینوپلاستی , کشش شکم , زیباچه ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : لیلا

بوتاکس چیست؟

بوتاکس برای سه هدف اصلی استفاده می شود: کنترل اسپاسم ماهیچه ها ، تعریق شدید زیر بغل و بهبود زیبایی. در این مقاله ما بر روی سومین مصرف متمرکز شده ایم ، با محصولی به نام Botox Cosmetic ، که حاوی سم بوتولینوم نوع A (ماده مؤثر) ، آلبومین انسانی (پروتئین موجود در پلاسمای خون انسان) و کلرید سدیم است.
لوازم آرایشی و بهداشتی بوتاکس برای صاف کردن موقتی “خطوط اخم” استفاده می شود ، این خطوط بین ابروهای شما هستند که می توانند شما را خسته ، ناراضی یا عصبانی جلوه دهند.
فقط برای این کاربرد و فقط در این زمینه تأیید شده توسط FDA است. با این حال ، اغلب برای موارد دیگر نیز استفاده می شود.

برای خطوط پیشانی افقی،خطوط در گوشه دهان و خطوط اطراف لب از این روش استفاده می شود.

 

تزریق بوتاکس و عوارض جانبی

 

لوازم آرایشی و بهداشتی بوتاکس را با پرکننده های تزریقی اشتباه نکنید. پرکننده های پوستی به صورت متفاوتی عمل می کنند ، بافت ها را به هم می ریزند به طوری که خطوط و چین و چروکها کاهش یافته یا از بین می روند (Restylane ، Radiesse و Juvederm مثالهایی هستند).
پزشک شما می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام محصول (های) مشکلات ظاهری خاص شما را برطرف می کند ، اگرچه به عنوان یک قاعده کلی ، بوتاکس بیشتر در قسمت بالای صورت مورد استفاده قرار می گیرد و از پرکننده ها بیشتر در مناطق دیگر استفاده می شود.

آیا شما کاندیدای خوبی برای بوتاکس هستید؟

در ایالات متحده ، FDA لوازم آرایشی و بهداشتی بوتاکس را برای افراد ۱۸ تا ۶۵ ساله تصویب کرده است. اما افرادی نمی توانند از آن استفاده کنند:
کسانی که به هرگونه ترکیبات موجود در لوازم آرایشی و بهداشتی بوتاکس یا بوتاکس حساسیت دارند نباید بوتاکس کنند.
کسانی که به یک مارک دیگر سم بوتولین (مانند Myobloc ، Xeomin یا Dysport) حساسیت دارند یا در گذشته عوارض جانبی از این محصولات داشتند.
کسانی که در ناحیه تزریق عفونت پوستی یا شرایط دیگری داشته باشید.

کسانی که به ALS(بیماری لوگریگ)؛سندرم لامبرت-ایتون یا بیماری دیگری که روی اعصاب تاثیر می گذارد مبتلا باشند.

کسانی که مشکلات تنفسی مانند آسم دارند.
کسانی که در بلع مشکل دارند.
کسانی که مشکلات خونریزی دارند.
اگر برنامه ریزی برای انجام عمل جراحی دارید.
کسانی که جراحی صورت داشته اند.
کسانی که در عضلات پیشانی ضعف داشته باشند.
کسانی که پلک های فرو رفته داشته باشند.
اگر برخی از داروهای خاص ، ویتامین ها یا مکمل ها را مصرف کرده یا اخیراً مصرف کرده اید.
از بوتاکس آرایشی و بهداشتی انتظار نمی رود که روی جنین یا نوزاد شیرخوار تأثیر بگذارد. با این حال ، به دلایل اخلاقی ، مطالعات بالینی بر روی مادران هیچ کس انجام این عمل را در زمان بارداری توصیه نمی کند.
بنابراین ، سازنده (Allergan) توصیه می کند که اگر باردار هستید و یا در حال شیردهی هستید ، نباید تزریق بوتاکس انجام دهید. بهتر است ایمن باشید چرا که همیشه می توانید بوتاکس داشته باشید.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی تزریق بوتاکس کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: تزریق بوتاکس , خط اخم , خطوط پنجه کلاغی , زیباچه ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : لیلا

مزایای اصلی هایفوتراپی

 

آیا شما از نگاه کردن به پوست خود خسته شده اید؟ آیا از  “کرم معجزه آسا”  استفاده کرده اید اما هنوز هم دارای خط و چین و چروک های ناخوشایند هستید؟ قبل از زمان پیر شدن برگشت روند پیری را متوقف کنید. اکنون می توانید بدون نیاز به مداخله جراحی ، چوانی را به پوست خود برگردانید. با پیشرفت های مهم در فناوری امواج فراصوتی با تمرکز بالا ، از بین بردن گرانش با نسل بعدی فناوری لیفت صورت بدون جراحی امکان پذیر است.

مزایای اصلی هایفوتراپی:

  • سفت کننده پوست بدون جراحی و تزریق بوتاکس
  • کاهش دادن خطوط چین و چروک
  • کشیدن و سفت کردن پوست
  • ماندگاری نتایج تا دو سال
  • بدون آسیب دیدن به پوست
  • درمان یک جلسه ای

سؤالات متداول
امواج فراصوتی با تمرکز با شدت بالا چیست؟

هایفو یک روش درمانی غیر جراحی است که از امواج فراصوتی برای بالا بردن سطح عضلات و قسمت های شل یا ساییده پوست بدون هیچگونه خرابی استفاده می کند.

چه چیز باعث خاص شدن این روش شده است؟

هایفو تنها درمانی غیر تهاجمی است که می تواند بطور مشخص بنیاد عمیق زیر پوست را که در عمل جراحی زیبایی بدون برش یا مختل سطح پوست صورت می گیرد ، مورد هدف قرار دهد.

هایفو چه کاری انجام می دهد؟

ذخیره های HIFU انرژی فراصوتی را زیر سطح پوست متمرکز کرده اند تا لایه صورت را منقبض کنند و همچنین باعث ایجاد کلاژن جدید می شوند. در نتیجه ، پوست با گذشت زمان در واقع شروع به بسفت و محک شدن می کند.

کلاژن چیست؟ چگونه HIFU ایجاد کلاژن را تحریک می کند؟

کلاژن یک پروتئین طبیعی است که با نگه داشتن آن محکم ، سفت و الاستیک ، جوانی به پوست می دهد. با افزایش سن ، کلاژن خاصیت ارتجاعی و توانایی ایستادن در برابر اثر گرانش را که پوست را به سمت پایین می کشد از دست می دهد. HIFU یک فرآیند ترمیم را تولید می کند که باعث تولید کلاژن تازه و جدید می شود.

آیا هایفو می تواند جایگزین لیفت صورت باشد؟

HIFU یک “سفت کننده” نیست. اگرچه جایگزینی برای جراحی نیست ، برای افرادی که برای سفت کردن صورت آماده نیستند و یا افرادی که به دنبال طولانی کردن اثرات جراحی زیبایی هستند ، گزینه مناسبی است.

تفاوت هایفو با لیزر چگونه است؟

لیزرها به طور معمول مواردی را در لایه های سطحی پوست (مانند خطوط ریز ، چین و چروک ، تغییر رنگدانه) برطرف می کنند. HIFU به لایه عمیق پوست و لایه اساسی که در عمل جراحی زیبایی مورد استفاده قرار گرفته است ، کمک می کند که پوست را تقویت کرده و دوام می دهد. بنابراین ، این دو فناوری کاملاً مکمل هستند!

آیا هایفو امن است؟

این روش پس از نشان دادن ایمنی در مطالعات بالینی مطمئن معرفی شده است ، و ده ها هزار درمان با خیال راحت در سراسر جهان انجام شده است. علاوه بر این ، انرژی فراصوتی دارای سابقه اثبات شده ای است که بیش از ۵۰ سال در زمینه پزشکی استفاده می شود.

 برای مطالعه مطلب کامل بر روی هایفوتراپی کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: لیفت صورت , هایفوتراپی , زیباچه ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : لیلا

بر کاهش وزن کلی متمرکز شوید.

کاهش تکه ای تکنیکی است که بر سوزاندن چربی در قسمت خاصی از بدن شما مانند بازوها تمرکز دارد.
اگرچه کاهش تک ایی در صنعت تناسب اندام بسیار محبوب است ، اما اکثر مطالعات آن را بی اثر می دانند.
یک مطالعه در ۱۰۴ نفر نشان داد که انجام یک برنامه تمرینی مقاومت ۱۲ هفته ای با استفاده از فقط بازو ، غیر غالب باعث کاهش چربی کلی می شود اما تأثیر کمی در منطقه خاص مورد استفاده دارد.
یک مطالعه ۱۲ هفته کوچک دیگر نشان داد که تمرینات تمرکز روی یک پا در کاهش چربی کلی بدن مؤثر است اما باعث کاهش چربی بدن در پا نمی شود.
بنابراین ، بهتر است به جای کاهش چربی ، روی کاهش وزن کلی تمرکز کرده و از ورزش برای تقویت ماهیچه استفاده کنید.

خلاصه

مطالعات متعدد نشان می دهد که کاهش تکه ایی بی اثر است. درعوض ، سعی کنید از تمرینات خاص برای تقویت ماهیچه استفاده کنید و روی کاهش وزن کلی تمرکز کنید.

شروع به بلند کردن وزنه ها کنید.

تمرین مقاومت نوعی ورزش است که شامل کار در برابر نیرویی برای ایجاد توده عضلانی و افزایش قدرت است.
بلند کردن وزنه ها نمونه عادی است. در حالی که ممکن است باعث از بین رفتن چربی در بازوهای شما نشود ، می تواند به از بین رفتن چربی کلی و تنک کردن بازوهای شما کمک کند تا باریک تر به نظر برسد.
به عنوان مثال ، یک مطالعه ۱۲ هفته ای در ۲۸ زن مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که انجام تمرینات با مقاومت کم باعث کاهش چربی و  افزایش توده و قدرت عضلات می شود.
یک مطالعه دیگر در ۱۰۹ نفر نشان داد که تمرین مقاومت به تنهایی یا همراه با ورزش هوازی در افزایش توده بدن از ورزش هوازی به تنهایی مؤثرتر است.
ایجاد توده بدنی بدون چربی می تواند به تقویت سوخت و ساز بدن و افزایش تعداد کالری سوخته شده در هنگام استراحت در طول روز کمک کند.

خلاصه

بلند کردن وزنه ها می تواند به کاهش چربی بدن ، افزایش حجم عضلات و تنک کردن بازوهای شما کمک کند تا باریک تر به نظر برسد.

فیبر مصرفی خود را افزایش دهید.

اضافه کردن چند وعده اضافی فیبر به رژیم غذایی شما می تواند باعث کاهش وزن شود و به شما در از دست دادن چربی اضافی بدن کمک کند.
فیبر به آرامی از طریق دستگاه گوارش شما حرکت می کند ، که باعث می شود مدت زمان لازم برای خالی کردن معده شما بیشتر شود و به شما کمک می کند احساس سیری طولانی تر کنید.
طبق یک مطالعه در ۲۵۲ زن ، هر گرم فیبر در رژیم غذایی باعث کاهش ۰٫۲۵٪ از چربی بدن و ۰٫۲۵ کیلوگرم از وزن بدن در طی ۲۰ ماه می شود.

در یک بررسی دیگر مشخص شده افزایش فیبر روزانه به ۱۴ گرم در ۴ ماه باعث کاهش کل کالری دریافتی و ۱٫۹ کیلوگرم از از وزن بدن بدون ایجاد تغییری دیگر می شود.
میوه ها ، سبزیجات ، غلات سبوس دار ، آجیل ، دانه ها و حبوبات نمونه هایی از غذاهای مغذی و پر فیبر هستند که می توانید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم از آنها لذت ببرید.

خلاصه

خوردن فیبر بیشتر می تواند احساس پر بودن داشته و باعث کاهش گرسنگی و افزایش وزن کلی شود.

9 راه برای از دست دادن چربی بازو

 

پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

افزایش میزان دریافت پروتئین شما یک روش ساده دیگر برای مهار میل و نگه داشتن اشتهای شما است. این به نوبه خود ، ممکن است مدیریت وزن را پشتیبانی کند و به شما در کاهش چربی اضافی بدن کمک کند.
یک مطالعه در ۲۰ زن جوان نشان داد که خوردن یک وعده صبحانه با پروتئین بالا باعث کاهش گرسنگی ، احساس سیری و کاهش سطح گرلین ، هورمونی که باعث تحریک گرسنگی است می شود.
یک مطالعه کوچک دیگر نشان داد که مصرف پروتئین با مقدار بیشتر در وعده های غذایی با کاهش چربی شکمی همراه است. این نشان می دهد که رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند به بهبود ترکیب بدن و افزایش چربی بدن کمک کند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی چربی بازو کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: لاغری , چربی , بازو , زیباچه ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : لیلا

میکرونیدلینگ: جوان‌سازی پوست با تحریک کلاژن سازی

ایمنی میکرونیدلینگ

  • میکرونیدلینگ روشی غیرتهاجمی است و نیاز به مدت‌زمانی برای بهبودی ندارد.
  • میکرونیدلینگ برای بسیاری از افراد دارای سلامتی عمومی در سطح خوب، ایمن است.
  • این روش برای افرادی که در حال درمان آکنه‌ها هستند و داروهایی برای این منظور استفاده می‌کنند یا برای زنان باردار، ایمن نیست.
  • بعد از استفاده از این روش چند روزی قرمزی و تحریک پوستی را تجربه خواهید کرد.

سهولت میکرونیدلینگ

  • کل زمان لازم برای آماده‌سازی و انجام این روش در حدود دو ساعت است.
  • برای انجام میکرونیدلینگ لازم است به یک متخصص پوست دارای بورد تخصصی، جراح پلاستیک یا جراح زیبایی مراجعه کنید.
  • برای رسیدن به بهترین نتیجه لازم است میکرونیدلینگ حداقل چهار جلسه انجام شود.

هزینه میکرونیدلینگ

  • هزینه میکرونیدلینگ در هر جلسه بین ۱۰۰ تا ۷۰۰ دلار است. هزینه کلی بستگی به اندازه ناحیه‌ای دارد که این روش روی آن انجام می‌شود.
  • هزینه میکرونیدلینگ تحت پوشش بیمه نیست.

بازدهی میکرونیدلینگ

  • این روش در درمان اسکارهای (جای زخم‌ها) کوچک ناشی از آکنه، زخم‌ها و بالا رفتن سن مؤثر است. همچنین پس از میکرونیدلینگ متوجه پوستی روشن‌تر، محکم‌تر می‌شوید.
  • نتیجه ایدئال پس از چند جلسه مشخص می‌شود.
  • میکرونیدلینگ از روش استفاده از رولرهای خانگی بسیار کارآمدتر و مفیدتر هستند.

میکرونیدلینگ: جوان‌سازی پوست با تحریک کلاژن سازی

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یکی از روش‌های زیبایی پوست با حداقل تهاجم و تداخل با پوست است که برای درمان مشکلات پوستی از طریق کلاژن سازی استفاده می‌شود. این روش که به عنوان روش درمانی تحریک کلاژن نیز شناخته می‌شود، ممکن است به بهبود ظاهر ناخوشایند اسکارهای ناشی از آکنه و همچنین ترک‌های پوستی کمک کند.

همچنین از این روش در برخی روش‌های ضد پیری خاص، همانند عمل جراحی پلک چشم و لکه‌های ناشی از نور آفتاب استفاده می‌شود. با وجود اینکه احتمال می‌رود کلاژن در رشد موها نقش داشته باشد، ولی میکرونیدلینگ برای ریزش مو مفید نیست.

اگر شما از سلامتی عمومی خوبی برخوردارید و یک سری مشکلات پوستی دارید که با درمان‌های خانگی یا برخی روش‌های  پوست پزشکی نظیر پیلینگ برطرف نشده، می‌توانید فرد مناسبی برای استفاده از این روش باشید.

همچنین میکرونیدلینگ می‌تواند آخرین اقدام قبل از روی آوردن به جراحی پوست برای برطرف سازی پیری پوست و سایر مشکلات پوستی باشد. قبل از اقدام به استفاده از این روش حتماً درباره آن بیشتر مطالعه کنید و با پزشک متخصص مشورت نمایید تا ببینید آیا این روش گزینه مناسبی برای شما است یا خیر.

هزینه انجام میکرونیدلینگ

هزینه میکرونیدلینگ بین ۱۰۰ تا ۷۰۰ دلار برای هر جلسه است. برخی درمان‌های پوست صورت در حدود ۳۰۰ دلار برای هر جلسه درمانی خرج دارند.

با توجه به اینکه میکرونیلینگ یک روش درمانی زیبایی است ، هزینه‌های آن تحت پوشش بیمه قرار ندارند.

قبل از اقدام به استفاده از این روش برآوردی از کل هزینه (مجموع جلسات) داشته باشید، تا بتوانید برای پرداخت هزینه‌های آن برنامه‌ریزی داشته باشد.

میکرونیدلینگ چگونه بر روی پوست عمل می‌کند

میکرونیدلینگ با تحریک پوست جهت کلاژن سازی بیشتر، عمل می‌کند. ایده اصلی این روش این است که ایجاد روزنه‌های کوچک در سطح پوست سبب صدمه بسیار ناچیز به پوست می‌شود و پوست به‌صورت طبیعی با ساختن بافت‌های غنی از کلاژن برای برطرف کردن این صدمه‌های ناچیز، عمل می‌کند.

در عوض بافت پوست جدید از نظر بافت و رنگ مایه یکنواخت‌تر و محکم‌تر می‌شود. از دست رفتن کلاژن پوست با بالا رفتن سن یا با صدمه به پوست امری طبیعی است. همچنین با تحریک پوست برای کلاژن سازی، پوست محکم‌تر می‌شود.

روش انجام میکرونیدلینگ

در حین استفاده از این روش، پزشک با استفاده از یک ابزار شبیه قلم، روزنه‌ها و خراش‌های بسیار ریزی در زیر پوست به وجود می‌آورد. این خراش‌های کوچک، آنقدر ریز هستند که پس از انجام این روش روی پوست، شما اصلاً آنها را نمی‌بینید. پزشک ابزار قلم مانند را روی سطح پوست شما به صورت یکنواخت حرکت می‌دهد بنابراین پوست جدیدی هم که شکل می‌گیرد به صورت یکنواخت خواهد بود.

قبل از شروع، پزشک معمولاً از یک بی‌حس‌کننده جهت کاهش درد احتمالی استفاده می‌کند. این امر یک ساعت قبل از شروع فرایند میکرونیدلینگ انجام می‌شود. خود میکرونیدلینگ در حدود نیم ساعت به طول می‌انجامد.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی میکرونیدلینگ کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: میکرونیدلینگ , جوانسازی , کلاژن سازی , زیباچه ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : لیلا

چه انتظاری از میکرونیدلینگ با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) دارید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا ، هزینه ها و خطرات احتمالی اضافه کردن PRP به روش میکرونیدلینگ ، ادامه را بخوانید.

این روش برای چه مواردی استفاده شده است؟

میکرونیدلینگ سنتی برای معالجه همه چیز از لکه های سنی و چروک گرفته تا جای زخم و اشکال خاصی از پراش پرکیشن استفاده می شود. PRP ممکن است این تأثیرات را تقویت کرده و به شما کمک کند سریعتر به نتایج دلخواه خود برسید.
اگرچه میکرونیدلینگ می تواند برای درمان زخم ها و علائم کشش در سایر نواحی بدن مورد استفاده قرار گیرد ، اما به نظر می رسد بیشتر مطالعات با PRP و زخم ها روی درمان صورت متمرکز شده است.
اصطلاح خون آشام صورت معمولاً برای اشاره به میکرونیدلینگ با PRP که بصورت موضعی استفاده می شود ، پس از آن استفاده می شود.
اکثر بیماران کاندیدای خوبی برای این نوع از روشها هستند ، اما موارد منع مصرف چندانی در مورد درمان وجود ندارد.
در صورتی که مشکلات زیر را داشته باشید ممکن است این روش برای شما مناسب نباشد:
باردار

اخیراً برای آکنه از Accutane استفاده کرده اید.
هنوز آکنه فعال وجود دارد که منجر به زخم جدید می شود.
کسانی که شرایط پوستی خاصی مانند اگزما صورت یا روزاسه دارند.
اسکار
اگر سابقه بهبود زخم را دارا هستید.
در ۱۲ ماه گذشته تحت تابش پوست قرار گرفته اند.
پزشک تاریخچه پزشکی شما را ارزیابی می کند تا تشخیص دهد که آیا شما کاندید خوبی برای میکرونیدلینگ با PRP هستید یا خیر؟

قیمت آن چند است؟

میکرونیدلینگ با PRP یک روش زیبایی شناختی انتخابی محسوب می شود. بیمه پزشکی روشهای زیبایی را پوشش نمی دهد ، بنابراین باید این روش را از جیب بپردازید.
برخی تخمین ها برای میکرونیدلینگ PRP در هر جلسه ، درمان با میکرونیدلینگ حدود ۷۵۰ دلار انجام می دهند ، اما قیمت ها بسته به محل و ارائه دهنده آن ممکن است متفاوت باشد.
برای مقایسه ، یک جلسه میکرونیدلینگ معمولی برای صورت حدود ۳۰۰ دلار قیمت دارد. به خاطر داشته باشید که هزینه بالاتر با افزودن درمان PRP ، هزینه پایه میکرونیدلینگ را منعکس می کند.

 

چه انتظاری از میکرونیدلینگ با پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) دارید؟

مانند سایر انواع میکرونیدلینگ ، برای دیدن نتایج کامل به بیش از یک روش درمانی نیاز دارید. اکثر افراد هر سه تا شش جلسه برای درمان نیاز دارند که یک جلسه در حدود هر چهار هفته انجام می شود. با توجه به این ، هزینه کل شما می تواند بین ۲۲۵۰ تا ۴۵۰۰ دلار باشد.
میکرونیدلینگ با PRP ارزان نیست ، اما ارزان تر از جراحی های تهاجمی است. همچنین می توانید در مورد راههای بالقوه برای جبران هزینه های پیش بینی شده با ارائه دهنده خود صحبت کنید. برخی از دفاتر حاضر به همکاری با شما هستند. آنها ممکن است بتوانند شرایط زیر را ترتیب دهند:
برنامه های پرداخت

تخفیف عضویتتأمین مالی شخص ثالث
قیمت گذاری

برای مطالعه مطلب کامل بر روی میکرونیدلینگ با پلاسمای غنی از پلاکت کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: میکرونیدلینگ+پلاسمای غنی از پلاکت+زیباچه ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : لیلا

برنزه شدن در آفتاب

نور خورشید با پوست شما چه می کند؟

شاید پوست برنزه زیبا به نظر برسد، اما رنگ طلایی آن به علت آسیب به لایه بالایی پوست (اپیدرم) به وجود می آید. زمانی که پوست شما اشعه ماورای بنفش ((UV نور خورشید را جذب می کند، با سرعت بیشتری پیر شده و خطر ابتلا به سرطان پوست افزایش خواهد یافت.
برای جلوگیری از آسیب به پوست، حتماً از کرم های ضد آفتابی با ۳۰ SPF و یا بالاتر استفاده کنید.

آفتاب سوختگی سطحی (درجه اول)

نور خورشید با پوست شما چه می کند؟

وقتی آفتاب سوخته می شوید پوستتان قرمز و گرم می شود و ممکن است درد خفیفی نیز احساس کنید. این نوع آفتاب سوختگی که تنها لایه بیرونی پوست را تحت تأثیر قرار می دهد سوختگی درجه اول می نامند. برای تسکین درد، می توانید قرص آسپرین یا ایبوپروفن مصرف کنید و یا از کیسه یخ، کرم های مرطوب کننده یا آلوئه ورا روی محل سوختگی استفاده کنید.

آفتاب سوختگی عمیق (درجه دوم)

نور خورشید با پوست شما چه می کند؟

آفتاب سوختگی درجه دوم به لایه های عمیق و عصب انتهای پوست آسیب وارد می کند. معمولاً دردناک تر است و بهبودی آن بیشتر طول می کشد.

اگر به آفتاب سوختگی عمیق دچار شده اید، ممکن است پوست شما قرمز و متورم شده باشد. اگر بر روی پوست تاول به وجود آمد آن را نترکانید چرا که ممکن است عفونت بکند.

چین وچروک

نور خورشید با پوست شما چه می کند؟
اشعه خورشید می تواند پوست شما را پیر کند. اشعه ماوراء بنفش نور خورشید، به رشته هاي الاستین در پوست آسیب وارد می کنند و باعث می شود پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. این اتفاق باعث کشش و افتادگی پوست می شود.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی اثرات نور خورسید بر پوست کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: پوست , نور خورشید , زیباچه ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : لیلا

تزریق فیلر برای بینی

تزریق فیلر به بینی می تواند تغییرات جزئی موقتی در ظاهر بینی ایجاد نماید. اما همین تغییرات می تواند در ظاهر فرد تاثیر بسیار مثبتی داشته باشد. استفاده از روش تزریق فیلر به بینی قبل از جراحی بینی می تواند به افراد ایده ای از ظاهر جدیدشان بدهد. هزینه تزریق فیلر به بینی بسیار کمتر از جراحی بینی است. در صورتی که در نظر دارید از فیلر برای اصلاح مشکلات بینی خود استفاده نمایید، می بایست به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

تزریق فیلر بینی چگونه عمل می کند؟

با تزریق دقیق فیلر به بالا و پایین برآمدگی های بینی، می توان ظاهر بینی را بهبود بخشید و بینی را کاملا صاف نمود. بعلاوه با تزریق فیلر در اطراف نوک بینی، می توان به نوک بینی ظاهری باریکتر و با زاویه بهتر داد. همچنین با تزریق بوتاکس به ماهیچه پایین ‌برنده تیغه بینی، می توان نوک بینی را لیفت کرد. تزریق فیلر به بینی می تواند بینی را صاف تر و خوش فرم تر نماید، اما باعث کوچک شدن بینی نمی شود.

فواید تزریق فیلر نسبت به جراحی زیبایی بینی چیست؟

اکنون گزینه های بیشتر و بیشتری برای انجام روش های غیرجراحی در دسترس هستند. بدون جراحی بودن روش به معنی خطر کمتر، دوره نقاهت کوتاه تر، عوارض جانبی کمتر و در عین حال همراه بودن با نتایج بسیار مشابه است. عمل بدون جراحی بینی با استفاده از فیلرها به معنای این است که می توان فقط در پنج دقیقه و بدون درد بهبود زیادی در ظاهر بینی ایجاد نمود. عمل جراحی زیبایی بینی یک ماه یا بیشتر طول می کشد و نتایج همیشه عالی نیستند.

اگر نتایج بدست آمده از تزریق فیلر به بینی رضایت بخش نباشد، چه می توان کرد؟

تزریق فیلر به بینی روشی دائمی نیست، بنابراین اگر نتایج را دوست ندارید می توانید چند ماه صبر کنید یا معکوس آن را انجام دهید. با تزریق آنزیم حل کننده فیلر می توان نتایج بدست آمده را معکوس کرد.

عمل جراحی بینی دائمی است، و بسیاری از افرادی که رینوپلاستی جراحی را انجام داده اند با استفاده از فیلر نتایج بدست آمده از عمل بینی را اصلاح می کنند. از این رو می تواند برای بسیاری از افراد گزینه ی بهتری نسبت به عمل جراحی باشد.

 

چه عاملی موجب افزایش محبوبیت فیلر بینی شده است؟

بینی مهم ترین قسمت صورت است و در زیبایی صورت نقش تاثیرگذاری دارد. رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی با دوره نقاهت زیاد و مشکلات خاص خود همراه است. بسیاری از افرادی که به بهبود ظاهر خود علاقمند هستند، اما تمایلی به انجام روش جراحی ندارند، می توانند با استفاده از تزریق فیلر به بینی به نتایج مورد نظر خود برسند.

تزریق فیلر به بینی به چه شکل انجام می شود؟

در طی این روش بیمار دراز می کشد و سطح مورد نظر کاملا تمیز می شود. سپس فیلر اسید هیالورونیک با استفاده از سوزن نازکی به مناطق مورد نظر تزریق می شود. برای تزریق از فیلرهای متفاوتی مثلا ژوودرم استفاده می شود. پس از اینکه تزریق انجام شد، ممکن است بینی قالب گیری شود. پس از تزریق فیلر بینی باید دستورالعمل های مربوطه را رعایت نمایید، به طور مثال برای مدت کوتاهی نباید از عینک استفاده کنید. عمل غیر جراحی بینی با تزریق فیلر فقط ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد و نتایج تزریق فیلر آنی هستند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی تزریق فیلر بینی کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: تزریق فیلر+بینی+زیباچه ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : لیلا

سابسیژن چیست؟

زمانی که پوست آسیب می بیند، رشد بافت های همبند فیبری آغاز می شود، که در واقع بخشی از روند طبیعی بهبود پوست است. این روند فیبروز نامیده می شود. در اسکارهای فرورفته، آسیب دیدگی ها توسط رشته های فیبری در بافت زیر جلدی پوست به دام می افتند. هدف از سابسیژن حذف رشته های فیبری برای از بین بردن اسکار است. سابسیژن یک روش ساده است و به زمان زیادی برای تکمیل درمان نیاز ندارد.

از یک سر سوزن سرنگ برای ایجاد سوراخی در پوست استفاده شده و سپس سوزنی به پوست وارد می شود که رشته های فیبری را همزمان با حذف کلاژن (پروتئینی که در نتیجه فیبروز ایجاد می شود) تخریب می کند.

 

سابسیژن چیست

 

درمان سابسیژن چگونه انجام می شود؟

سابسیژن روشی بسیار آسان است و بیمار معمولا در همان روز مرخص می شود. مرحله اول درمان شامل تمیز کردن ناحیه ای است که قرار است سوزن وارد شود. نوری بالای سر بیمار قرار می گیرد و متخصص پوست نواحی جراحی را علامت گذاری می کند. سپس ناحیه ای که قرار است سوزن وارد شود به طور موضعی بی حس می شود. معمولا از سوزن سایز ۱۸ تا ۲۰ استفاده می شود. در بعضی موارد ممکن است از سوزن ۲۵-۲۷ استفاده شود. سوزن باید از زوایای خاصی که معمولا قائمه است وارد پوست شود. هنگامی که سوزن در داخل پوست قرار می گیرد، پزشک به طور مداوم سوزن را به داخل برده و خارج می کند تا صدایی شنیده شود. این صدا نشان دهنده تخریب رشته فیبری است.

پس از آن، سوزن در یک زاویه ۹۰ درجه چرخانده می شود و پزشک تا مدتی به اینکار ادامه می دهد تا مداخله پایان یابد. هموستاز وضعیتی است که رگهای خونی، خون را نگه می دارند. هموستاز ممکن است منجر به کبودی شود. برای جلوگیری از کبودی هموستاز، کمپرس سرد با استفاده از بسته های یخ روی محل جراحی قرار می گیرد.

چه کسی واجد شرایط درمان است؟

سابسیژن درمانی مناسب برای همه افرادی است که می خواهند اسکارهای عمیق آکنه پوست خود را از بین ببرند. سابسیژن همچنین روش خوبی برای درمان اسکارهای پس از جراحی یا تروما است.

چه کسی واجد شرایط درمان نیست؟

اگرچه که این درمان بسیار موثر است، اما برای همه توصیه نمی شود. به عنوان مثال افرادی که دچار اسکارهای هیپرتروفی یا کلوئیدی هستند، با سابسیژن درمان نخواهند شد. اسکارهای کلوئیدی زمانی ایجاد می شوند که اسکارهای زیادی دچار همپوشانی شده و روی پوست یک برآمدگی ایجاد می کنند. همچنین سابسیژن برای افرادی که دارای اختلالات مربوط به لخته شدن خون هستند یا اخیرا در معرض عفونت ویروسی بودند، توصیه نمی شود.

آیا سابسیژن عوارض جانبی دارد؟

پوست اطراف محل جراحی ممکن است به علت انباشته شدن خون متورم شود، که بسیار شایع است. بعد از درمان بیمار در اطراف ناحیه درمان احساس درد خواهد داشت که می توان با اعمال کمپرس سرد این درد را تسکین داد. در موارد نادر ممکن است ناحیه درمانی عفونی شود. تغییر رنگ پوست یکی دیگر از اثرات جانبی سابسیژن است. بنابراین معمولا به بیماران توصیه می شود که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری کنند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی سابسیژن کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: سابسیژن+زیباچه ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : لیلا

روش های کاشت مو

۵ ماده که باید در مورد روش های کاشت مو بدانید:

  1. دو روش اساسی برای کاشت مو وجود دارد که از زمان آغاز کار منجر به پیشرفت جدی در کاشت مو شده است. FUT و FUE. این روش های کاشت مو مربوط به برداشت فولیکول های مو است.
  2. روش FUT روشی قدیمی است که در اوایل دهه ۹۰ مورد استفاده قرار می گرفته و با گذشت زمان با روش FUE که بسیار پیشرفته تر از FUT است جایگزین شده است. امروزه از روش FUT به دلیل مضرات زیادی که دارد استفاده نمی شود.
  3. به غیر از این دو روش ، تکنیک های دیگری (DHI ، Fue Robotic ، میکروموتور و غیره) که شنیده ایم با استفاده از دستگاه های مختلف پزشکی یا کاربردهای زیبایی به همراه این روش ها شکل گرفته اند ، در این مقاله در مورد همه این روش های کاشت مو صحبت خواهیم کرد.
  4. تکنیک FUE که آخرین تکنیک در ادبیات پزشکی است ، می تواند با بسیاری از کاربردهای جدید ترکیب شود وعملیات موفق کاشت مو را انجام داد. اصطلاحاتی از قبیل DHI ، کاشت مو ازراه پوست ، کاشت موی رباتیک ، کاشت مو با PRP که اغلب می شنویم از ترکیب روش های مختلف پزشکی با روش کاشت مو FUE ناشی شده است.
  5. فردی که مایل به انجام کاشت مو است قادر خواهد بود روش های زیر را در مورد کاشت مو بخواند و اطلاعاتی در مورد موضوع داشته باشد که این امر باعث می شود مصاحبه با متخصص کارآمدتر باشد.

روش های کاشت مو و روش FUT:

FUT که یکی از متداول ترین روش های کاشت مو در اواخر دهه ۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ بوده است ، پس از کشف روش FUE که دارای ویژگی های بسیار بهتری است ، رها شد. روش FUT در مورد نحوه برداشت پیوند است. این کار با برش و برداشتن پیوندها با یک لایه پوست از ناحیه گردن انجام می شود. ۳ سانتی متر از لایه فوقانی پوست گردن برش داده می شود. فولیکول های مو در این قطعه استخراج می شوند و برای کاشت آماده می شوند. پس از برداشت پیوند ، ناحیه گردن بخیه زده می شود.

در روش FUT ، یک اسکار خط بخیه در ناحیه گردن باقی می ماند. روند بهبود بسیار طولانی تر است. اگرچه با توجه به برداشت جمعی از فولیکول های مو ، می توان کمی سریع تر فولیکول های مو را استفاده کرد ، اما امروزه این روش ترجیح داده نمی شود.

روشی که بیشتر ترجیح داده می شود: کاشت مو به روش FUE

روش FUE که در سال ۲۰۰۲ کشف شد ، منجر به پیشرفت چشمگیری در کاشت مو در طی ۱۵ سال گذشته شده است. FUE رایج ترین روش کاشت مو است.  روش FUE مانند FUT به نحوه برداشت پیوندها می پردازد. در روش FUE ، برداشت پیوند در ناحیه گردن با برداشتن پیوند به همراه فولیکول های آنها یک به یک انجام می شود. این کار با دستگاه پانچ دستی یا میکروموتور انجام می شود.

  • در کاشت مو به روش FUE برش و بخیه حذف شده است.
  • در روش FUE ، هیچ اسکاری در ناحیه گردن وجود ندارد.

در روش FUE که فولیکول های مو یکی یکی جدا و پس از آماده سازی بصورت جداگانه در کانال های باز شده کاشت می شوند مدت زمان عمل با توجه به تعداد فولیکول های مویی که باید کاشته شود متفاوت است.

روش های کاشت مو

کاشت مو با پانچ دستی:

کاشت مو به روش FUE ، با کمک یک دستگاه پزشکی به نام پانچ دستی انجام می شود. با حضور FUE در روش های کاشت مو ، نیاز به دستگاهی بود که ریشه ها را بطور جداگانه و بدون آسیب رساندن به فولیکول های مو  دربیاورد. پانچ دستی یک ابزار دستی پزشکی با نوک ریز و تیز است که به ایجاد سوراخ های کوچک در اطراف فولیکول های مو کمک می کند. در کاشت مو با روش FUE ، در طول برداشت پیوند از گردن مورد استفاده قرار می گیرد.

این روش که پانچ دستی FUE  یا پانچ دستی نامیده می شود ، اگر چه در دوره های اولیه اغلب استفاده می شد اما با میکروموتور که همین روند را خیلی سریع تر انجام می دهد جایگزین شده است.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی کاشت مو کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: کاشت مو , زیباچه ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : لیلا

روند بهبود پس از لیپوساکشن

لیپوساکشن چیست؟

هدف اصلی فرایند لیپوساکشن خلاص شدن از شر چربی های ناخواسته در بدن است. این برای دستیابی به نسبت های کم چربی که با ورزش و رژیم غذایی حاصل نمی شود ترجیح داده می شود. اما مزیت اصلی این است که راه را برای لاغری موضعی هموار می کند. با ورزش و رژیم غذایی نمی توان توده چربی را در یک منطقه خاص در بدن هدف قرار داد. این به تصمیم خود بدن بستگی دارد. با این حال ، هدف با لیپوساکشن مشخص می شود و رویه اعمال می شود.

لیپوساکشن چگونه انجام می شود؟

قبل از شروع کار برنامه ریزی خوب باید انجام شود. ابتدا ناحیه ای از بدن که چربی اضافی دارد مشخص می شود. سپس ، بی حسی موضعی به منظور محافظت از منطقه  در برابر انرژی فوتوترمال انجام می شود. پس از مدت کوتاهی ، کابل فیبر نوری لیزر روی بافت چربی اعمال می شود. با استفاده از این دستگاه مقدار مشخصی از انرژی به بافت چربی اسکن شده در منطقه داده می شود. بخیه لازم نیست. مدت زمان کار بستگی به حجم چربی دارد. هر چه حجم چربی بیشتر باشد روند طولانی تر می شود.

روند بهبود بعد از لیپوساکشن:

بهبود بعد از لیپوساکشن کمی به حجم عمل بستگی دارد. با افزایش تعداد مناطق تحت درمان ، روند بهبود تغییر می یابد. زمان ریکاوری یک عمل در مقیاس کوچک کوتاه تر است.

مدت و شکل فرآیند لیپوساکشن با توجه به ویژگی های فردی که لیپوساکشن را انجام می دهد متفاوت خواهد بود. روند بهبود بعد از عمل لیپوساکشن به طور متوسط ۲ ماه است. بعد از  تقریبا ۲ ماه هیچ زخم یا اسکاری باقی نمی ماند. اگر مراحل را به صورت مرحله به مرحله دنبال کنید ، تقریباً ۸-۴ روز بعد از عمل می توانید فعالیت های سبک را شروع کنید. اما حتما بعد از انجام عمل از برنامه هایی که نیاز به تلاش جدی دارند خودداری کنید.

آیا بعد از لیپوساکشن جای زخم دائمی روی پوست وجود دارد؟

تکنیک زیبایی در این زمینه کاملاً پیشرفته است تا خیال شما راحت باشد. لیپوساکشن نیز از گذشته تا به امروز پیشرفت کرده و پیشرفت فنی در کانول ها و سایر ابزارهای جراحی حاصل شده است. در برخی از افراد ممکن است بعد از لیپوساکشن افتادگی دیده شود. این عمدتا به این دلیل است که کشش پوست کافی نیست. لیپوساکشن هرگز به افرادی که چنین پوستی دارند توصیه نمی شود. لازم به ذکر است که لیپوساکشن یک روش برای از بین بردن چربی نیست.

روند بهبود پس از لیپوساکشن

درمان بعد از لیپوساکشن:

پس از لیپوساکشن برخی از الزامات وجود دارد که باید انجام دهید. به عنوان مثال ، شما باید ۳ روز کرست ارائه شده برای شما را بپوشید. پس از اتمام عملیات , پشتیبان و یا باند الاستیک به مناطقی که عملیات انجام شده اعمال می شود. این اقدامات به کنترل تورم در منطقه کمک می کند. در عین حال روی پوست فشار وارد می کند و در نتیجه شکل جدیدی از بدن ایجاد می شود. كاتترهای كوچك و موقت در برش های نازك و كوچك روی پوست قرار داده می شوند تا نشت خون یا مایعات را كه ممكن است در زیر پوست ایجاد شود ، دفع کنند. تورم در این مناطق طی یک ماه کاملاً از بین می رود.

تورم بعد از لیپوساکشن چه موقع از بین می رود؟

وجود تورم و ادم بعد از عمل بسیار طبیعی است. واکنش بدن به پردازش است. چیزی برای نگرانی وجود ندارد معمولاً طی یک ماه از بین می رود. پس از بهبود تورم و ادم ، نتیجه عمل بیشتر مشخص خواهد شد. در پایان این دوره بدن مورد نظر خود را خواهید داشت.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی لیپوساکشن کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: لیپوساکشن , تخلیه چربی , روند بهبود , زیباچه ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : لیلا

باورهایی غلط در مورد ریزش مو

ریزش مو در مردان: درمان ها و راه حل ها

آیا پوشیدن کلاه بیس بال باعث طاسی می شود؟ نه!

شانه زدن، کشیدن انگشتان لابه لای موها، بازی کردن با آن ها، پیچاندن و یا فرم دادن به آن ها باعث ریزش موها نمی شوند. با این حال با موهای خود خشن رفتار نکنید تا از شکستگی مو جلوگیری شود.

آیا با ترک سیگار، موهای خود را نجات خواهید داد؟

ریزش مو در مردان: درمان ها و راه حل ها

مطالعات متعدد حاکی از آن است که  بین سیگار کشیدن و سرعت وخیم شدن کچلی مردانه ارتباط وجود دارد. بنابراین اگر برای ترک سیگار دنبال انگیزهء دیگری می گردید جلوگیری از ریزش مو را ابتدای لیست بنویسید!

آیا ریزش مو حاکی از وجود مشکلی در سلامتی شما است؟

ریزش مو در مردان: درمان ها و راه حل ها

خوشبختانه، در بیشتر موارد، ریزش مو -که آلوپسی نامیده می شود– حاکی از یک مشکل حاد پزشکی نیست و خطری برای سلامتی شما محسوب نمی شود. اما کم پشت شدن و طاسی برای بسیاری از مردان نگران کننده است و ظاهری مسن تر به آن ها می دهد.

 چه عواملی باعث ریزش مو می شود؟

ریزش مو در مردان: درمان ها و راه حل ها

بیش از ۹۵ درصد ریزش مو در مردان به علت طاسی با الگوی مردانه است که یک مسئله ژنتیکی محسوب می شود. این ژن می تواند از هر کدام از والدین منتقل شود. در سایر موارد مصرف برخی داروها، مصرف بیش اندازه ویتامین A، و یا کمبود بعضی پروتئین ها باعث ریزش مو می شود. دلیل ریزش ناگهانی موها -که با نام Telogen effluvium شناخته می شود- می تواند بیماری یا استرس باشد. اگر ریزش مو در مردان از الگوی طاسی مردانه پیروی نکند، موها مجدداً رشد می کنند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو در مردان کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: ریزش مو , مردان , راه حل ها , زیباچه ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : لیلا

کاشت مو به روش  DHI

در این روش با استفاده از طراحی قلم مخصوص DHI ، باز کردن کانال و کاشت فولیکول های مو به طور همزمان انجام می شوند. مهم ترین مزیت کاشت مو با قلم DHI این است که کاشت های مکرر و بیشتر می توان انجام داد. این البته به احتمالات بیمار نیز مربوط می شود. برای بیان بهتر این مسئله ، استفاده از روش DHI به شخصی که تعداد زیادی فولیکول مو برای پیوند در ناحیه اهدا کننده نداشته باشد استفاده از روش DHI از نظر شدت فایده ای برای وی نخواهد داشت.

تکنیک DHI می تواند نتایج بسیار خوبی به خصوص در تراکم مو داشته باشد.

DHI  و  FUE:

تفاوت های روش DHI از روش استاندارد FUE چیست؟

در روش DHI  نیز  برای برداشت پیوند از روش FUE استفاده می شود. در کاشت مو به روش DHI ، باز کردن شیار  و قرار دادن پیوند با قلم همزمان انجام می شود. این قلم هم امکان باز شدن کانال و هم قرار دادن فولیکول مو را در یک زمان فراهم می کند.

در  کاشت ۳۰۰۰ پیوند با روش استاندارد FUE ، ابتدا ۳۰۰۰ پیوند برداشت می شود. سپس ، در حالی که گرافت ها نگه داشته می شوند ، ۳۰۰۰ کانال برای قرار دادن فولیکول های مو باز می شود و پس از اتمام باز کردن کانال ها  ۳۰۰۰ گرافت که در محیط مناسب نگهداری می شوند ، در کانال ها به صورت جداگانه قرار می گیرند.

با این حال:

در  کاشت ۳۰۰۰ پیوند با روش DHI ، ابتدا ۳۰۰۰ پیوند برداشت می شود. سپس پیوند ها بر روی ایمپلنت ها قرار می گیرند و بدون منتظر ماندن کاشته می شوند. در روش کاشت DHI منتظر باز کردن کانال ها نمی مانند.

تقریباً  از ۲۰  تا ۵۰ قلم ایمپلنت در عملیات DHI استفاده می شود. پیوندهای برداشت شده بلافاصله در قلم ها قرار داده می شوند و کاشته می شوند. ایمپلنت های خالی شده دوباره پر می شوند و به این ترتیب ۳۰۰۰ پیوند کاشته می شود.

کاشت مو به روش  DHI

DHI چگونه انجام می شود؟

در کاشت مو به روش DHI ، پیوندهای برداشت شده به طور جداگانه از ناحیه گردن با استفاده از روش FUE ، استخراج شده و داخل ایمپلنت قرار می گیرد. متخصص به کمک قلم های آماده شده ، در چند ثانیه هم کانال را باز می کند وهم  ریشه مو را در کانال قرار می دهد.

  1. در عملیات کاشت مو به روش DHI ، فولیکول های مو در ناحیه اهدا کننده تحت بی حسی موضعی با کمک یک وسیله مخصوص شل می شوند و فولیکول های موی شل شده از ناحیه اهدا کننده جدا می شوند.
  2. از آنجا که پیوند برداشت شده حاوی یک تکه بافت و فولیکول مو است با یک فرآیند جداسازی کوچک به صورت تکی آماده کاشت می شود.
  3. از آنجایی که در عمل کاشت مو به روش DHI روند باز کردن کانال وجود ندارد ، ریشه های آماده شده مو یک به یک در وسایل پزشکی ویژه ای به نام قلم ایمپلنت قرار می گیرند و کاشت بدون انتظار انجام می شود.
  4. متخصص، فولیکول های مو را به کمک قلم مخصوص روی پوست سر قرار می دهد. ایمپلنت ها دارای نوک بسیار نازک و به دلیل ساختار خاص آن می تواند داخل فولیکول مو قرار گیرد. این قلم نوک باریک که توسط متخصص در زاویه ای مناسب به پوست سر فرو می رود، فولیکول موی داخل آن  در پوست سر قرار داده می شود.
  5. از یک طرف کاشت صورت می گیرد و از طرف دیگر فولیکول های مو در قلم ها قرار می گیرند و مدت زمان انتظار فولیکول های مو به حداقل می رسد.
  6. با کمک قلم DHI ، پوست سر که با حداقل آسیب پیوند زده شده است ، وارد یک فرایند بهبود سریع می شود.

 آماده سازی برای عملیات:

مرحله آماده سازی برای پیوند مو DHI همانند آماده سازی برای کاشت موی استاندارد است. پس از مشورت متخصص و بیمار، آنالیز مو و برنامه ریزی برای کاشت مو برای بیمار انجام می شود. سپس آزمایش خون انجام می شود تا مشخص شود آیا بیمار برای عمل مناسب است یا خیر. بیماری که از نظر سلامتی شرایط مطلوبی دارد پس از تراشیدن مو به اتاق عمل منتقل می شود.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی کاشت مو به روش DHI کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: کاشت مو , روش DHI , زیباچه ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : لیلا

کاشت مو در زنان

برای انجام عمل کاشت مو در خانم ها ، لازم است نوع ریزش مو و دلیل ریزش مو را تحلیل کرد. در زنان ریزش مو معمولاً به صورت نازک شدن صورت می گیرد که از بالای سر شروع می شود و در سراسر مو پخش می شود ، بدون اینکه خط موی قدامی تغییر کند. بر خلاف مردان ، در زنان طاسی فقط بالای سرشان نیست بلکه در طرفین، پشت و جلو نیز دیده می شود. این شرایط که به عنوان ریزش مو با الگوی زنانه تعریف شده است ، گزینه خوبی برای پیوند نیست زیرا این امر بر روی موفقیت انجام عمل کاشت مو تأثیر منفی می گذارد. با این حال ، زنان و همچنین مردان ممکن است طاسی در کل موها را تجربه کنند. در این نوع ریزش مو که به عنوان ریزش موی الگوی مردانه در زنان شناخته می شود ، زنان دارای ریشه های سالم به عنوان منطقه اهدا کننده هستند. و  یک نامزد مناسب برای کاشت مو است. علاوه بر این کاشت مو در زنان, برای ایجاد خط موی جدید و برای بستن جای زخم سوختگی نیز انجام می شود.

شرایط کاشت مو در زنان:

در زنان ، اگر ریزش علت دائمی داشته باشد ، کاشت مو یک روش درمانی است. در حالی که استعداد ژنتیکی و طاسی الگوی مردانه ناشی از هورمون آندروژن از شایع ترین علت کاشت مو در خانم ها است ، کم پشت بودن مادرزادی موهای فرد، عقب بودن خط مو و ریزش موی موضعی از دلایل کاشت مو در زنان است.

ریزش موی الگوی مردانه:

اگرچه ریزش مو در مردان نسبت به زنان شدیدتر است ، اما ریزش موی الگوی مردانه نیز بر زنان تأثیر می گذارد. در زنان نیز مانند مردان ، ریزش موی الگوی مردانه ناشی از استعداد  ژنتیکی و هورمون های  آندروژن با افزایش سن تسریع می شود. با افزایش ژن و هورمون آندروژن ، ابتدا موها ضعیف  و نازک می شوند ، سپس کاملاً ریخته می شوند. پیشرفت آن با روش های مختلف درمانی قابل کاهش است. با این حال ، جلوگیری از آن ممکن نیست. بنابراین ، در جایی که روش های پزشکی ناکافی است ، زنان برای بهبود موها به روش کاشت مو متوسل می شوند.

کم پشتی موی مادرزادی:

بسته به ژن ها ، ممکن است موی فرد به دلیل ماهیت فیزیولوژیکی کم پشت باشد. از نظر ظاهری ، کاشت مو به عنوان روشی به ویژه در مواجهه با مشکل کم پشتی مو ، که بیشتر زنان را تحت تأثیر قرار می دهد ، می تواند استفاده شود. در زنان روش های مختلفی  برای رسیدن به موهای پر پشت تر وجود دارد. در واقع، هنگامی که روش های پزشکی و زیبایی برای حل مشکل کافی نیست ، پیوند مو به یک عمل جراحی تبدیل می شود که برای تراکم مو استفاده می شود.

عقب بودن خط موی جلو:

بازسازی خط مویی که به طور مادرزادی عقب است یکی از دلایل کاشت مو در خانم ها است. امروزه ، خانم هایی که پیشانی بزرگی دارند ، فقط برای اصلاح خط مو کاشت مو انجام می دهند.

کاشت مو در زنان

بعد از زخم و سوختگی:

کاشت مو در خانم ها نیز به منظور بستن ناحیه تغییر شکل یافته پس از آسیب و تصادف ترجیح داده می شود. در صورت عدم از بین رفتن بافت در ناحیه زخم و سوختگی ، موها را می توان برای زیبایی ظاهری پیوند زد. برای این ، ابتدا ناحیه ای که نیاز به کاشت مو دارد مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و بررسی می شود که آیا مو در آن ناحیه نگهداری می شود یا خیر. اگر منطقه مورد نظر برای کاشت مناسب باشد ، کاشت مو انجام می شود.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی کاشت مو در زنان کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: کاشت مو , زنان , زیباچه ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : لیلا

سوالات متداول  درباره کاشت مو

 کاشت مو چگونه انجام می شود؟

عملیات کاشت مو با قرار دادن فولیکول های مو که از ناحیه اهدا کننده فرد گرفته می شود به مناطقی  از پوست سر که مو ریخته است ، انجام می شود. اگرچه ناحیه بین دو گوش مقاوم در برابر ریزش غالباً به عنوان محل اهدا کننده استفاده می شود. مناطق دیگر بدن مانند سینه ، پشت ، بازوها نیز می توانند به عنوان محل اهدا کننده استفاده شوند. آنها از هم جدا شده و برای عمل آماده می شوند زیرا گرافت ها بافت هایی هستند که شامل یک یا چند فولیکول مو هستند. در این زمینه ، عمل کاشت مو اساساً دارای مراحل برداشت پیوند ، باز کردن کانال ها و پیوند فولیکول های مو است.

روند کاشت مو:

  1. بیهوشی
  2. برداشتن پیوند
  3. استخراج و ذخیره فولیکول های مو
  4. باز کردن کانال ها
  5. قرار دادن ریشه

بیهوشی چگونه انجام می شود؟

  • بیماری که کاشت مو انجام می دهد ، پس از پوشیدن پیش بند استریل ، به اتاقی منتقل می شود که عمل کاشت مو انجام شود.
  • بی حسی موضعی که بر روی پوست سر اعمال می شود برای از بین بردن درد در طول عمل استفاده می شود. با استفاده از بی حسی موضعی که عصب را به صورت موضعی بی حس می کند ، باعث می شود که فرد در حین عمل هیچگونه  دردی را احساس نکند.
  • مرحله بی حسی در درجه اول به ناحیه اهدا کننده، جایی که گرافت برداشت می شود اعمال می شود.
  • پس از حدود ۲۰ دقیقه انتظار ، قسمت اهدا کننده برای جمع آوری پیوند آماده می شود.
  • از آنجا که بی حسی موضعی است ، بیمار در طول عمل آگاه است. به گونه ای که در طی فرآیند می تواند تلویزیون تماشا کند ، کتاب و روزنامه بخواند.
  • در صورت لزوم ، بیحسی موضعی می تواند دوباره به همان ناحیه اعمال شود.
  • اگر فرد به سوزن فوبیا داشته باشد ، قبل از بی حسی موضعی ، گاز آرام بخش به بیمار داده می شود.
  • آرام بخش نوعی بیهوشی است که باعث خواب آلودگی می شود. آرام بخش ، که به عنوان گاز خواب نیز شناخته می شود از راه تنفسی به فرد داده می شود. بنابراین فردی که دچار بیهوشی کوتاه مدت است ،  اثر درد سوزن را در هنگام بی حسی موضعی احساس نمی کند.

برداشت پیوند چگونه انجام می شود؟

  • مرحله اصلی کاشت مو است. فرآیند با برش های میکرو در اطراف فولیکول های مو با ابزار pisamen انجام می شود و فولیکول های شل شده مو با ابزار جمع می شوند.
  • ریشه های لازم برای کاشت از ناحیه گردن (منطقه ای که عموماً در برابر ریسک ژنتیکی در عملیات مقاوم است) ، که به عنوان محل اهدا کننده تعیین می شود استخراج می شود.
  • ریشه های مو در گروه های دو و سه یا چهار جمع می شوند. زیرا تعداد فولیکول های مو در هر پیوند مشخص نیست. برخی از پیوندها ممکن است دارای ۴ فولیکول مو باشند ، در حالی که برخی از پیوندها ممکن است فقط یک فولیکول مو داشته باشند. این وضعیت در افراد مختلف نیز متفاوت است.
  • این کار با برداشت پیوند از سایت اهدا کننده به میزان مشخص انجام می شود. در این پیوندها فولیکول های مو قرار دارند.
  • فرآیند برداشت محصول توسط ربات دستی ، حرکتی یا اتوماتیک طبق تکنیک تعیین شده انجام می شود.
  • نوک پانچ برای برداشتن ریشه ها با توجه به ضخامت تار مو مشخص می شود.
  • برای موهای نازک از نوک های میلی متر کوچک تر استفاده می شود ، برای موهای ضخیم از نوک های mm بزرگ تر استفاده می شود.
  • بعد از برداشتن پیوند ، که تقریباً ۲ تا ۴ ساعت طول می کشد ، ابتدا این پیوندها تمیز می شوند.
  • فولیکول های مو از آنها استخراج می شوند ، مطابق با تعداد آنها از هم جدا شده و در یک ظرف شیشه ای به نام پتری قرار می گیرند و آماده کاشت می شوند.
  • تا زمانی که کاشت انجام شود ، ریشه های جدا شده در محیط سرد نگهداری می شوند تا سالم و زنده بمانند.
  • پس از اتمام برداشتن پیوند ، ناحیه گردن پانسمان می شود.

سوالات متداول  درباره کاشت مو

استخراج و ذخیره ریشه های مو:

جداسازی ریشه های مو: از آنجا که ریشه های مو به صورت گرافت برداشته می شود ، قطعات بافت و پوست نیز در فولیکول های مو  وجود دارد.  ریشه های برداشت شده باید از این قسمت های بافتی و پوستی جدا شوند تا برای کاشت آماده شوند. فولیکول های موی جدا شده با توجه به تعداد آنها در محلول مخصوص قرار داده می شوند و برای کاشت آماده می شوند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی کاشت مو کلیک کنید.



:: برچسب‌ها: کاشت مو , زیباچه ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 شهريور 1398 | نظرات ()